donderdag 18 augustus 2011

@ USA

Hier ben ik dan. In de USA. het is hier nu bijna 7 uur en ik zie dat het in Nederland nu bijna 2 uur is. Ik zie dat veel mensen vragen hoe het hier is, dus daarom maak ik maar even een blog. We zijn hier gisteravond om half 2 aangekomen. (toen was het in Nederland half 9 ofzo?) Ik heb verder een goeie vlucht gehad (vluchten). Om 5 uur mn bed uit gegaan zodat we 9 uur op Schiphol stonden. Hier werden we opgevangen door iemand van EF. Was heel goed geregeld allemaal, ik heb meteen ingecheckt. Toen ik de bagage weg bracht, was deze te zwaar. Of in ieder geval mijn koffer. Maar wat bleek, dat ik nog een koffer van 23 kilo mocht hebben. Dus hebben we daar nog een sporttas gekocht en heb daar spullen uit de koffer gehaald en in de tas gedaan, en ook al spullen uit de handbagage gehaald zodat die ook weer wat lichter was want die was zwaaaaaar! Daarna nog wat gedronken en daarna naar de douane om afscheid te nemen van mijn ouders en broertje. Ik vond t best wel raar, want het voelde helemaal niet alsof ik voor 10 maand weg ging. En nog steeds niet. Het is nog steeds niet echt door gedrongen.xD Maar oke, eerste vlucht was rustig (ik had de 3 stoelen voor mezelf), het had wel 45 minuten vertraging, maar dat was verder niet echt een probleem want ik zou nog steeds op tijd komen bij de 2e vlucht. In Frankfurt ben ik meteen naar de gate gelopen waar ik heen moest en hoefde nog maar even te wachten voordat boarding begon. In de 2e vlucht zat ik naast een Amerikaans meisje, of nou ja eigenlijk Russisch maar haar vader woont in Amerika dus vandaar dat ze hier ook heen ging en vloeiend Engels (Amerikaans) sprak. Daar heb ik wat mee gepraat tijdens de vlucht dus dat was wel gezellig. Deze vlucht was vooral echt heel lang dus ja, beetje aanspraak is dan wel fijn (er waren ook van die video dingetjes, maar natuurlijk werkte die van mij niet, had t nog wel gezegd en het was ook eerst weer gemaakt maar nadat ik m op pauze had gedrukt, ging hij weer sneu doen dus ja toen had ik er geen zin meer in). Ik kreeg wel een houten kont van al dat zitten, en kreeg ook nog last van mn benen. Nou ja, dat is allemaal alweer over.:) Toen we in Denver aankwamen was het daar 4 uur, wat best wel vreemd was, aangezien het in Nederland 2 uur 's nachts was of zo? Maar oke, toen we in Denver aankwamen moesten we eerst nog langs van die loketjes om de papieren in te leveren die we tijdens de vlucht moesten invullen. Daarna moesten we bagage weer afleveren voor de volgende vlucht en daarna meteen weer door de douane. In Denver mocht ik 4,5 uur wachten dus ben ik samen met nog 2 'EF meisjes' (uit Oostenrijk en een uit Denemarken) een smoothie gaan drinken. Ik had de kleinste bestelt, en dat formaat is in Nederland medium, dus als je de dan de large bestelt, is die ook echt heel large. Maar oke, t was echt heel erg gezellig en die 4,5 uur waren zomaar om. Toen ik naar mijn gate liep (die andere 2 waren al in een ander vliegtuig) was ik ineens echt zooo moe. Ik was ook gewoon al bijna 24 uur wakker toen dus een beetje logisch ja. Toen ik in het vliegtuig zat heb ik inderdaad ook even geslapen, maar toen moest een persoon achter mij niezen (bijna luider dan dat mijn vader doet, dus dat is echt luid:) ) en schrok ik wakker en kon ik ook niet meer slapen. Nou ja, toen ik aankwam daar was ik echt super moe, maar ook een beetje zenuwachtig want ik ging mijn gastgezin ontmoeten! Moest naar beneden met een roltrap en daar beneden stonden ze allemaal! Het hele gezin! Jason, Kristy, Casey, Austin en Hannah! Echt superleuk! Ze hadden ook een groot poster met: Hester welcome in the USA. Echt super leuk, meteen kreeg ik al allemaal hugs, echt super leuk! Daarna bagage opgehaald en naar de auto gelopen voor de laatste reis. Echt damn, wat een grote auto! Haha echt alle auto's zijn hier gewoon super groot. Autorit was ook gezellig, op het laatst viel ik steeds bijna in slaap (en ze zeiden ook dat ik moest gaan slapen, maar ik wilde gewoon alles zien) en kreeg ik niet alles meer mee.
Toen kwamen we bij het huis aan. Echt een mooi huis! Je gaat een oprijlaan op en dan staan er een paar huizen, niet naast elkaar, maar gewoon een beetje random. Toen ik op mn kamer was, heb ik mn vader gebeld, maar moest even snel omdat ik niet met mijn eigen mobiel belde. (moet het kaartje nog steeds even vinden) Daarna ben ik gewoon meteen gaan slapen, ik was echt super moe. Ze hadden gezegd dat ik de hele dag kon blijven slapen, maar ik was 8 uur of zo al wakker, en ben toen maar naar beneden gegaan. Heb beneden nog heel lang met Kristy gepraat, echt heel gezellig! Toen gaan douchen en na het douchen heb ik alle kittens gezien in de schuur hiernaast. Echt superleuk. Daarna had ik nog een watergevecht met Casey en Austin. Haha echt geweldig, echt leuke mensen, allemaal! :) Daarna ben ik met Kristy naar de Grocery store geweest. Zijn we ook meteen even langs de school gereden. Morgen ga ik naar de school om vakken en alles te kiezen. Ook zijn we even langs Kristy haar broer en zijn vriendin gereden. Niet heel lang, want er zat een bak ijs in de auto en anders zou dat een milkshake worden. Ook leuke mensen. Ze zitten allemaal grappen over elkaar te maken haha.:p
Het is echt raar om te bedenken dat ik hier 10 maand blijf. Het is super hier! Weer is ook lekker (heb de hele dag in korte broek rond gelopen) al zal het zo waarschijnlijk gaan stormen.
Nou ja, dat was het ook wel zo'n beetje voor nu. Een heel verhaal zie ik wel. Heb dan ook hulp gekregen van alle kanten. Die katten willen steeds over mn toetsenbord lopen.xD

Byebye.

Liefs,

3 opmerkingen:

  1. Hey

    Superleuk dit!
    Maak er een tof jaartje van ;D

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat klinkt het leuk daar Hes! Leuke ontvangst met zo'n poster! Ik vind het ook nog steeds een raar idee dat ik je na de vakantie niet meer in NL zie, haha. Maak er een heel leuk jaar van!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee meid!
    Klinkt echt super leuk allemaal! Je maakt me jaloers ;)
    Zijn de gastkinderen een beetje van jouw leeftijd??
    Hoop dat je snel weer wat post.
    Love you!!

    xx Jelena

    BeantwoordenVerwijderen